Kjøpsbetingelser

 

Kjøpsvilkår for Sana Pharma Norge AS

Sist oppdatert 30. mai 2018

Avtalevilkår er oppdatert og vil få virkning for alle inngåtte og nye avtaler

Selger er:

Sana Pharma Norge AS
Postboks 234 Manglerud, 0612 Oslo
Telefon: 987 01 408
E-post: kundeservice@sanapharmanorge.no
Nettbutikk: www.sanapharmanorge.no

Foretaksnummer NO 912 517 284 MVA

Sana Pharma Norge AS er en næringsbedrift som også selger reseptfrie legemidler fra Sana Pharma Medical AS. Sana Pharma Medical AS er grossist av reseptfrie legemidler og markedsfører produktene sine direkte til forbruker, og omtales heretter som «grossisten». Sana Pharma Norge AS er et datterselskap av Sana Pharma Medical AS.

Selger blir i det følgende benevnt «Sana Pharma Norge», «selskapet», «vi» eller «oss».

Kjøper er:

Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av salgskanal, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din», «ditt», «forbrukeren» eller «kunden». Personen må være fylt 18 år for å bli kunde av oss.

Leveransens omfang

På nærværende betingelser kjøper kunden de(n) vare(r), som er beskrevet i tilsendt ordrebekreftelse og/eller faktura.

Leveranse

Forsendelsen av varer skjer med Posten/Bring. Leveringstid er normalt mellom 5-10 virkedager fra bestillingstidspunktet. Deretter mottar du nye forsendelser i tråd med ordrebekreftelse og/eller faktura.

Ved større eller flere bestillinger kan det forekomme at forsendelsen må hentes på postkontoret grunnet størrelse og vekt.

Endringer av produkter, leveringsform og leveringsfrekvens kan forekomme. Varsel om endringer sendes i god tid før endringene trer i kraft. Mindre endringer, eksempelvis endret emballasje, vil ikke bli varslet utover informasjon på våre hjemmesider.

Risiko for varen

Risikoen for varen går over til kunde ved mottakelse av pakken i posten eller ved avhentning på postkontoret. Unnlater kunden å overta vare på utleveringsstedet går risikoen over på kunden når leveringstidspunktet er inne dersom denne er kjent med eller burde være kjent med at varen er stilt til rådighet på leveringstidspunktet.

Reklamasjonsrett

Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon må du kontakte Kundeservice.

Angre- og returrett

Det er ikke angrerett på legemidler jf. angrerettloven § 22 f, men du har som kunde i Sana Pharma Norge utvidet returrett på første forsendelse. For å benytte deg av returretten må du kontakte Kundeservice senest 14 dager etter mottak av varen. Varen må være uåpnet, og du må selv dekke returkostnaden.

Ekstra kjøpstrygghet

Du kan når som helst ta kontakt med kundeservice for å avtale pause, endre eller si opp faste forsendelser hvis du har det.

Mangelansvar

Hvis leveransen er mangelfull og de øvrige vilkårene i loven er oppfylt kan kunden kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning. Vi har rett til å tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selskapet sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med forbrukerkjøpsloven, kan det ikke kreves prisavslag eller heving av kjøpet. Vi følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser.

Priser

Våre priser er i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Ved faste leveringer sendes varsel om prisendringer i god tid før endringene trer i kraft.

Porto- og ekspedisjonsgebyr

Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg på hver forsendelse i henhold til gjeldende satser så fremt ikke annet er avtalt. Uavhentede bestillinger på postkontoret kan ha en returkostnad tilsvarende Postens gjeldende satser.

Faktura og betaling

Fakturaen sendes sammen med din forsendelse, og du har normalt 14 dagers betalingsfrist, så fremt ikke annet er avtalt. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter og gebyrer. Om ikke annet fremgår på fakturaen, er faktura- og betalingsoppfølgning overdratt til SG Finans AS. Vi har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet, jfr. lov om pant § 3-14, jfr. § 3-22.

Kundeservice

For å tilby den beste servicen er kundeservicetjenesten satt ut til PulsApotek AS.

Du kan kontakte Kundeservice på e-post: kundeservice@sanapharmanorge.no.

For informasjon om våre klage- og erstatningsordninger i forbindelse med reklamasjon og/eller angrereturrett kontakt Kundeservice.

Lovvalg og verneting

Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler. Rett verneting er Oslo tingrett.

Forbehold og ansvarsbegrensninger

Ved kjøp av legemidler – les pakningsvedlegget nøye før bruk.

Vi tar forbehold om driftsstans eller uriktige priser, forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje.

Vi tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer samt leveringsproblemer.

Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken. Kontakt lege eller apotek ved spørsmål.

Sana Pharma Norge forbeholder seg retten til å overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtalen til en annen part.

Endring av vilkårene

Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Avtalen mellom partene innebærer i så fall at du aksepterer oppdaterte kjøpsvilkår. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkår sammen med første ordinære forsendelse.

Tilleggsvilkår for e-handel

Tilbakebetaling ved e-handel

Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra Sana Pharma Norge AS.

Publisert: 24. juni 2016. Sist oppdatert: 11. juni 2018